Jump to content
Sign in to follow this  
Mothercrow

Eating a Snail

Recommended Posts

My common goldfish just appeared out of nowhere and swallowed a ramshorn snail whole. I'm stunned. I don't know if I should give him a pea now, or what.

 

I just don't even know what to say. I thought he was going to choke on it, it was probably about 1/4 inch diameter. I didn't even know his mouth was that big. That's all. I just had to share my astonishment.

 

Sent from my SM-G900P using Tapatalk

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha oh wow! I remember a few years ago my common, Dudits, ate a long thick twig, I actually tried to catch him to get it out lol I thought the was no way he could get it down. Turns out he could! 

Chrissie

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Mothercrow said:

 

My common goldfish just appeared out of nowhere and swallowed a ramshorn snail whole. I'm stunned. I don't know if I should give him a pea now, or what.

 

I just don't even know what to say. I thought he was going to choke on it, it was probably about 1/4 inch diameter. I didn't even know his mouth was that big. That's all. I just had to share my astonishment.

 

Sent from my SM-G900P using Tapatalk

 

 

 

I had a goldfish do that to a small Apple snail. Yup goldfish will try and put anything in there mouth, kinda like a 2 year old kid :rofl 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Haha oh wow! I remember a few years ago my common, Dudits, ate a long thick twig, I actually tried to catch him to get it out lol I thought the was no way he could get it down. Turns out he could! 
Chrissie
I was chasing him, too! That's when I realized he had outgrown my fish net. So I'm yelling, "Spit it out! Spit it out!" And I'm trying to chase him with a ladle, which was all I could think of. I was trying to tell if he was choking, and thinking, "Oh my gosh, I'm actually going to have to use the fish Heimlich manuever and my family is going to make fun of me for FOREVER". But he hunkered down in a corner until he got it down, and then he came out with this innocent look on his face, like, "What? Why are you yelling?"

He's still alive and eating today, so I guess the shell was soft enough for him to squish.

Sent from my SM-G900P using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, Mothercrow said:

I was chasing him, too! That's when I realized he had outgrown my fish net. So I'm yelling, "Spit it out! Spit it out!" And I'm trying to chase him with a ladle, which was all I could think of. I was trying to tell if he was choking, and thinking, "Oh my gosh, I'm actually going to have to use the fish Heimlich manuever and my family is going to make fun of me for FOREVER". But he hunkered down in a corner until he got it down, and then he came out with this innocent look on his face, like, "What? Why are you yelling?"

He's still alive and eating today, so I guess the shell was soft enough for him to squish.

Sent from my SM-G900P using Tapatalk
 

sorry that was funny :rofl 

Share this post


Link to post
Share on other sites

My fish eat snails all the time, which is a good thing because I already have a ton of snails in the pond, I'd hate to think what it was like if they weren't keeping the population in control :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chris here...  OMG!!!  Holly crap!!! I'm as astonished as you are Mothercrow...  I'm beginning to think these little stinkers live to freak us out in new ways... :krazy:

:P 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry that was funny :rofl 
It's okay, I know I'm ridiculous. It's my way.

They really are like 2 year olds, aren't they? I'm going to have to baby-proof my tank
Chris here...  OMG!!!  Holly crap!!! I'm as astonished as you are Mothercrow...  I'm beginning to think these little stinkers live to freak us out in new ways... :krazy:
 
 
But I think that's what we love about them. What kind of crazy thing will they do next? And then they give you that innocent look and you have to laugh!

Sent from my SM-G900P using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, Mothercrow said:

It's okay, I know I'm ridiculous. emoji38.png It's my way.

They really are like 2 year olds, aren't they? I'm going to have to baby-proof my tankBut I think that's what we love about them. What kind of crazy thing will they do next? And then they give you that innocent look and you have to laugh! emoji1.png

Sent from my SM-G900P using Tapatalk
 

:rofl Oh I want to see this. Baby gates and door locks :rofl:tomuch: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha Mothercrow, that's halarious! I love the way they send us into a frenzy and then just give us the look 'why all the panic?' Hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
  • Create New...